Aktualności
Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025
Rekrutacja do Programu trwa od 27 grudnia 2024 r. do 20 stycznia 2025 r. do godziny 17.30 (zakończenie dwóch etapów rekrutacji).
Kto może się zgłosić do Programu?
- mieszkańcy Warszawy – osoby z niepełnosprawnościami posiadające:
- aktualne orzeczenie o niepełnosprawności o stopniu znacznym lub umiarkowanym;
- równorzędne do stopni ww., zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 44, 858, 1089, 1165, 1494);
- mieszkające w Warszawie dzieci od ukończenia 2 roku życia do 16 roku życia, posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności:
- konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz
- konieczności stałego współudziału, na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
Ile jest etapów rekrutacji?
Rekrutacja składa się z 2 obowiązkowych etapów:
- Etap I – przygotowanie i przyjęcie dokumentów:
- zapoznaj się z regulaminem – na stronach 4-5 w rozdziale VI opisaliśmy zasady rekrutacji.
- wypełnij dokumenty:
- załącznik nr 1 do regulaminu – Karta Zgłoszenia do programu;
- załącznik nr 2 do regulaminu – Deklaracja wyboru i akceptacji asystenta;
- dołącz kopię orzeczenia;
- pamiętaj o wstawieniu daty i podpisie we wszystkich wskazanych miejscach w formularzach.
- złóż dokumenty:
- osobiście (preferowane) do siedziby Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa”: poniedziałki: w godzinach 8:30 – 18:00 (o godz. 17.30 będzie przyjęta ostatnia osoba), od wtorku do piątku: w godzinach 8:30 – 16:00
- poprzez e-puap na adres: /CUSWarszawa/SkrytkaESP
- poprzez doręczenia elektroniczne na adres: AE:PL-17299-32708-IAIRH-25
- pocztą tradycyjną: Centrum Usług Społecznych „Społeczna Warszawa” ul. Skaryszewska 3, 03-802 Warszawa (decyduje data doręczenia)
- jeśli dostarczysz niepoprawnie wypełnione lub/i nie wszystkie wymagane dokumenty, jednorazowo wezwiemy (telefonicznie) do ich niezwłocznego uzupełnienia. Nieuzupełnienie w umówionym terminie, skutkować będzie niezakwalifikowaniem się do Programu.
- Etap II – rozmowa z pracownikiem Centrum, której celem będzie określenie zakresu oczekiwanego wsparcia:
- w rozmowie uczestniczysz osobiście – osoby ubezwłasnowolnione i dzieci uczestniczą razem z opiekunem prawnym;
- osobiste przyjście na rozmowę nie jest wymagane dla:
- dzieci do ukończenia 16 roku życia, które brały udział w edycji programu na 2024 rok realizowanej przez CUS; dzieci reprezentuje na rozmowie rodzic lub opiekun prawny,
- osób dorosłych posiadających orzeczenie ze względu na przyczynę niepełnosprawności 1‐U i/lub 12-C, które brały udział w edycji programu na 2024 rok realizowanej przez CUS; osoby te reprezentuje na rozmowie opiekun prawny.
- na rozmowę przynieś (do wglądu):
- dokument tożsamości kandydata/tki,
- dokument tożsamości opiekuna prawnego wraz z dokumentem potwierdzającym ustanowienie opieki (jeśli dotyczy),
- oryginał orzeczenia,
- oryginały zaświadczeń jeśli jesteś aktywny: zawodowo, edukacyjnie lub korzystasz z dziennych form wsparcia – przynieś na rozmowę zaświadczenie z instytucji (szczegółowe informacje na str. 2 i 3 regulaminu w rozdziale III)
Przed złożeniem dokumentów, umów się na rozmowę. Dzięki temu przejdziesz oba etapy równocześnie:
- zadzwoń: 22 277 49 85, 22 277 49 86, 22 277 49 90;
- lub sam zaplanuj termin rozmowy rekrutacyjnej. Aby to zrobić, kliknij link: https://calendly.com/cus-calendly/rekrutacja-aoon
Pamiętaj:
- Jeśli przesłałeś dokumenty pocztą, przez e-Puap lub e-doręczenia, umów się na rozmowę; bez tego nie będziemy mogli rozpatrzyć Twojego wniosku.
- Chroniąc dane osobowe, nie rozpatrujemy dokumentów przesłanych e-mailem.
- Umówienie się na rozmowę i dostarczenie poprawnie wypełnionych dokumentów, pozwala na przejście etapu I i II w tym samym czasie.
- Jeśli osobiście dostarczysz wypełnione dokumenty (etap I), ale nie umówisz się na rozmowę rekrutacyjną – przyjmiemy dokumenty. Nie zapewniamy jednak, że będziemy mogli w tym samym czasie przeprowadzić rozmowę (etap II). Możliwe, że będziesz musiał umówić się i przyjść jeszcze raz. Dlatego zachęcamy do wcześniejszego umówienia się.
- Ostatni dzień rekrutacji to 20 stycznia 2025 r. do godziny 17.30, jest jednocześnie ostatnim dniem, w którym można odbyć II etap rekrutacji.
Masz pytania?
Zadzwoń lub napisz:
Centrum Usług Społecznych “Społeczna Warszawa”, ul. Skaryszewska 3, 03-802 Warszawa
telefon: 22 277 49 85, 22 277 49 86, 22 277 49 90
e-mail: projekt.asystent@um.warszawa.pl
https://wsparcie.um.warszawa.pl/-/asystent-osobisty-edycja-2025-1