Aktualności
Punkt informacyjno konsultacyjny dla osób z niepełnosprawnościami
Punkt informacyjno konsultacyjny dla osób z niepełnosprawnościami.
Projekt realizowany na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnościami mieszkającymi na terenie Dzielnicy Ursus, które w związku z napotykanymi na co dzień trudnościami, wymagają wsparcia.
Pomoc będzie udzielana w zakresie informacyjnym
– poprzez udzielanie informacji z obszaru działań jednostek organizacyjnych m. st. Warszawy oraz oferty instytucji i organizacji działających na terenie miasta, m.in w obszarze edukacji, wsparcia szeroko rozumianego systemu pomocy społecznej, pomocy instytucjonalnej a także rehabilitacji oraz aktywizacji społecznej i zawodowej;
– poprzez przekazywanie oferty i danych teleadresowych konkretnych instytucji oraz podmiotów, które oferują działania lub usługi adekwatne dla wsparcia;
– poprzez pomoc przy wypełnianiu dokumentów.
Dla kogo:
Projekt kierowany jest do osób z niepełnosprawnościami oraz do ich rodzin, opiekunów.
Cel projektu:
– poznanie oferty pomocy na terenie m. st. Warszawy;
– uzyskanie pomocy przy wypełnianiu dokumentów m.in. o uzyskanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, renty, świadczenia 500+
Czas trwania:
Punkt będzie czynny:
– w czwartki w godzinach 10.30 – 12.30 w Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Ursus m. st. Warszawy, Plac Czerwca 1976 r. nr 1 w pokoju nr 18
– w środy w godzinach 12.00 -14.00 w Filii Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ursus m. st. Warszawy, ul. Prawnicza 54, pokój nr 2
Miejsce:
Osobą prowadzącą punkt będzie Izabela Gromek – koordynator Warszawskiego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych n terenie dzielnicy Ursus.